• SHARE

NHK said Friday it has demanded that the daily Asahi Shimbun correct a story it ran claiming the public broadcaster, due to political pressure, altered a 2001 TV program on a mock trial on Japan’s use of wartime sex slaves.

“The story reported by the Asahi Shimbun distorts the facts to suggest we altered the program in response to political interference,” the broadcaster said in a protest letter to the publisher.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW