• SHARE

The Tokyo District Court recently ruled that three newspapers libeled a doctor at Tokyo Women’s Medical College Hospital by publishing a wire service report. But it acquitted the news agency that dispatched the article. This bizarre ruling carries the danger of greatly hampering newspaper reporting activities.

Akita Sakigake Shimpo, Jomo Shimbun (in Maebashi) and Shizuoka Shimbun had published a July 2002 Kyodo News article about the death of a 12-year-girl following a heart operation at the hospital in 2001. The doctor who performed the operation was arrested by the Metropolitan Police Department and charged with professional negligence resulting in death. His criminal trial continues in Tokyo High Court.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW