• SHARE

Hours after Russia invaded Ukraine on Feb. 24, the Chinese Communist Party tabloid, Global Times, posted a video saying that a large number of Ukrainian soldiers had laid down their arms. Its source: the Russian state-controlled television network, RT.

Two days later, China’s state broadcaster Central Television Station (CCTV) flashed a breaking news alert, quoting Russia’s parliamentary speaker, that President Volodymyr Zelenskyy of Ukraine had fled Kyiv. CCTV then created a related hashtag on the Twitter-like platform Weibo that was viewed 510 million times and used by 163 media outlets in the country.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW

PHOTO GALLERY (CLICK TO ENLARGE)