• SHARE

It was like a kangaroo court when the House of Representatives Communications Committee in March 1999 grilled the president and chief news editor of Asahi National Broadcasting Network about the contents of a popular news show, said Taizo Fukudomea, who was on the committee.

The two TV men were summoned to the Diet to give unsworn testimony and were severely criticized by both the ruling and opposition parties, who alleged that TV Asahi’s News Station show misled viewers by airing a report that claimed high concentrations of dioxin were detected in spinach at a farm in Tokorozawa, Saitama Prefecture.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW