• SHARE

The Tokyo District Court on Friday ordered commentator Atsuyuki Sassa and Bungei Shunju, a major publishing house, to pay 350,000 yen in damages to Hiroshi Sakaguchi, a former Japanese Red Army activist now on death row, for defamation.

In the libel suit filed by the death-row convict, presiding Judge Tomonori Sagara decided that a series of Bungei Shunju magazine articles about the 1972 Asama Villa case involving Japanese Red Army members contained expressions indicating that a bombing incident in 1971 was perpetrated by Sakaguchi and some of his colleagues, and that it lowered his social reputation.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW