• SHARE

Nippon Television Network Corp. aired a special program at 12:50 a.m., Aug. 24, to examine a grave error in its Nov. 23, 2008, program of “Shinso Hodo Bankisha.” The Broadcasting Ethics and Program Improvement Organization, a body made up of NHK and private broadcasting companies, had called on NTV to broadcast the special program.

“Bankisha” had aired a statement from a former construction company executive alleging that the Gifu prefectural government maintained a slush fund and that he had sent ¥2 million to a prefectural government worker. But a prefectural government probe did not turn up any irregularities. The former executive then admitted in a program aired March 1, 2009, that he had made a false statement. He was found guilty on July 23 of obstructing the prefectural government’s business because of his statement.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW