Jul 10, 2013

Prosecutors won't charge Kyodo, Asahi reporters

Tokyo prosecutors have opted not to indict reporters from Kyodo News and the Asahi Shimbun Co. over their alleged unlawful access to an Internet server, sources said. The five reporters were accused of accessing the server of a free email account that was used ...

| May 5, 2013

Media weighs in on LDP's English education plan

by Philip Brasor

The Liberal Democratic Party has a thing for archery. Prime Minister Shinzo Abe’s financial policies comprise “three arrows.” The symbolism is based on the old Japanese saying, “Three arrows are harder to break.” Since “Abenomics” has proven to be a PR success, at least ...

Apr 25, 2013

Huffington Post and Asahi team up

The operator of The Huffington Post and the Asahi Shimbun Co. have established a joint venture in Tokyo to run a Japanese version of the U.S. news website. The site will start May 7 with an editorial staff of 10 as the first Huffington ...

Nov 14, 2012

Weekly's Hashimoto slur ousts Asahi exec

The president of the publisher of the weekly Shukan Asahi has quit over an article that cast Osaka Mayor Toru Hashimoto’s family background in a negative light. Mitsuru Shinozaki, now acting president of Asahi Shimbun Publications Inc., visited Osaka City Hall and offered “deep ...

May 3, 2012

Ministry airs protest notes to Asahi

The Finance Ministry has made public protest letters it sent to The Asahi Shimbun newspaper over the daily’s April 5 report that looked into relations between key figures of the ruling Democratic Party of Japan and senior ministry bureaucrats, saying the article has “many ...

May 25, 2010

Asahi Shimbun suffers operating loss

Asahi Shimbun Co. said Monday that it incurred its first ever group operating loss last year due to falls in advertising revenue. In a reversal from an operating profit of ¥3.4 billion the previous year, the newspaper publisher lost ¥4.0 billion in the 2009 ...

Feb 24, 2009

Asahi Shimbun penalized for evading taxes

Tax authorities have told Asahi Shimbun Co. it failed to declare about ¥518 million in income, including ¥397 million in concealed income, for five years to March 2008, company officials said Monday. The heads of the editorial departments of the major newspaper company’s Tokyo, ...