• BLOOMBERG, REUTERS

  • SHARE

A television news channel in Taiwan apologized after erroneously reporting on Wednesday that China had launched an invasion just outside the capital Taipei, triggering alarm online.

Taipei-based Chinese Television Systems, a TV network partially owned by the Taiwanese government, ran a ticker along the bottom of the screen at 7 a.m. local time on Wednesday saying that China had attacked several areas of New Taipei City.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW

PHOTO GALLERY (CLICK TO ENLARGE)