• SHARE

A company behind a health care information website under fire over inaccurate, plagiarized articles on Thursday said it had temporarily suspended operations of eight other niche online services.

It emerged this week that articles on DeNA Co.’s website Welq were not properly fact-checked and that outside contributors were told to write stories by taking information from other medical websites and rewriting it.

Unable to view this article?

This could be due to a conflict with your ad-blocking or security software.

Please add japantimes.co.jp and piano.io to your list of allowed sites.

If this does not resolve the issue or you are unable to add the domains to your allowlist, please see out this support page.

We humbly apologize for the inconvenience.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW

PHOTO GALLERY (CLICK TO ENLARGE)