• Kyodo

  • SHARE

The Tokyo head office of Japan’s largest daily, the Yomiuri Shimbun, failed to declare about ¥69 million ($660,000) in income over three business years to March and has been told to pay back taxes, its parent said Friday.

While the total included accounting errors, the Tokyo Regional Taxation Bureau also found that the office concealed some ¥30 million spent on food and drink for its employees, which the agency recognized as taxable social expenses, Yomiuri Shimbun Holdings said.

In a time of both misinformation and too much information, quality journalism is more crucial than ever.
By subscribing, you can help us get the story right.

SUBSCRIBE NOW