Sep 29, 2016

Gunma man admits to lying about France video game contest win

A 23-year-old employee of the city of Ota, Gunma Prefecture, lied that he had won an international video game contest, leading to false reports about his victory in two Japanese newspapers, it has been learned. On Wednesday, the major daily Asahi Shimbun and Jomo ...

Japan's meek media kowtows to the government

| Apr 30, 2016

Japan's meek media kowtows to the government

by

Last week I compared the Catholic Church in Boston and Japan’s “nuclear village” of atomic-power advocates — two powerful institutions that stifled embarrassing revelations for some time. The Oscar-winning film “Spotlight” depicts the comeuppance of the church hierarchy after investigative reporters from The Boston ...

Wakamiya, former Asahi Shimbun editor-in-chief, dies at 68

Apr 29, 2016

Wakamiya, former Asahi Shimbun editor-in-chief, dies at 68

Yoshibumi Wakamiya, former editor-in-chief of the daily Asahi Shimbun, died Thursday on a trip to Beijing. He was 68. He was in the city to attend a two-day symposium on Japanese, Chinese and South Korean affairs until Friday. Wakamiya joined the Asahi Shimbun in ...

Mar 13, 2016

Shoichi Ueno, co-owner of Asahi Shimbun, dies at 79

Shoichi Ueno, co-owner of the Asahi Shimbun, died of lung cancer at a hospital in Shinjuku Ward, Tokyo, on Feb. 29, it was recently learned. He was 79. According to the newspaper, Ueno was a great-grandson of Riichi Ueno, who jointly set up the ...

Feb 19, 2015

2,100 Japanese sue Asahi Shimbun over 'comfort women' stories

More than 2,100 Japanese, including three living in the United States, filed a lawsuit against the Asahi Shimbun Co. on Wednesday, demanding that the newspaper publisher run advertisements in major U.S. and European dailies to apologize for its past stories about its “comfort women” ...

Feb 10, 2015

Former Asahi reporter files libel suit over 'comfort women' issue

A former Asahi Shimbun reporter filed a libel suit Tuesday against a journalist and three publishers, arguing that their articles erroneously claimed he fabricated a report on a former Korean “comfort woman.” In the suit filed with the Sapporo District Court, Takashi Uemura is ...